Stary Smokowiec – na szlaku z dzieckiem

W okolice Popradu wracamy regularnie. Tym razem – pierwszy raz z dzieckiem. To idealne miejsce na weekendowy wypad z niemowlęciem. Słowacka część Wysokich Tatr podoba mi się zdecydowanie bardziej od okolic Zakopanego. Mniej tam przaśnego, tłumnego pseudoturyzmu. Może dlatego, że często trafialiśmy tam poza sezonem. Tak czy inaczej – z pewnością tam wrócimy.

X-Lander X-Run znowu zdał egzamin – idealnie poradził sobie z szlakami, zarówno spacerowo jak i biegowo.

Okolice Smokowca zostały mocno zniszczone w 2004 roku, kiery huragan zrównał z ziemią większość rosnących w tym rejonie drzew. Sprzątanie drewna i sadzenie drzew zajęło kilka lat. Niestety w ubiegłym roku spora część nowego lasu spłonęła. Tak więc po 10 latach nadal widoczne są skutki tragedii.

Podstawowym punktem wypadowym dla posiadaczy niemowlaka jest trasa na Siodełko (słow. Hrebienok). Wersja prostsza to skorzystanie z kolejki (8€/5,5€ w obie strony). Wersja trudniejsza to zielony szlak pieszy (dla posiadaczy chusty) lub asfaltowy, na który zdecydowaliśmy się – pieszo-rowerowy (dla wózkowców). Trasa nie jest trudna – około 3-kilometrowy odcinek pokonaliśmy w nieco ponad godzinę. Punkty karmienia są przewidziane ;)

W okolicy jest sporo tras zarówno do spacerów z wózkiem, jak i chustą – przy dobrej pogodzie (której nie doświadczyliśmy) niewielkie podejścia nie stanowią najmniejszego problemu. Oczywiście w wysokie góry z dzieckiem się nie zapuszczamy.

Udało się nawet pobiegać – 10 kilometrów z wózkiem zaliczone ;)

Małe miasteczka w Czechach i na Słowacji mają swój urok. Tym razem trafiliśmy na zjazd ekopojazdów (poprzednio były fury retro w Czechach) – kilkadziesiąt Tesli w jednym miejscu robi wrażenie.

A pomiędzy tymi miasteczkami są jeszcze urokliwsze widoki…

Sońce się podobało, rodzicom również.

Podobał Ci się ten wpis? Polub, skomentuj, udostępnij - pokaż, że to co robimy, ma sens nie tylko dla nas ;)
Sponsorem akcji Aktywni Rodzice jest producent wózków dziecięcych marki X-Lander. Zgodnie z zasadami współpracy sponsor nie ingeruje w treść wpisów - przedstawiają one niezależne zdanie Odjechanych.